Click here to copy URL
Estepario rating:
Drama. Comedy Lester Burnham (Kevin Spacey) is a middle aged man suffering from a mid-life crisis. He has an epiphany when he lays his eyes on one of his daughter Jane's friends. Woken from his suburban coma, he takes it upon himself to make a few changes -- like quitting his job and buying the car of his dreams. His wife, Carolyn (Annette Bening), is a frustrated control freak who is only maddened by his escalating freedom, and his daughter (Thora ... [+]
Language of the review:
  • es
August 18, 2010
23 of 25 users found this review helpful
¿En qué proyectamos nuestra vida? ¿Cuál es nuestra felicidad? ¿Nos moldemos a la sociedad? ¿Somos libres? ¿Hacemos lo que realmente disfrutamos? ¿Se justifica vivir una vida sin ninguna razón para vivir? ¿Por qué no nos dedicamos simplemente a ser felices?

Y mientras nos preguntamos, nos vamos amoldando. Damos raíces a los bienes materiales. Despreciamos a lo distinto. Somos incapaces de comprender los gustos ajenos, de apreciar la belleza que nos rodea, y de comprender la forma en que la aprecia cada uno. Y las preguntas se nos olvidan, más allá del recuerdo de ese sueño que siempre añoramos.

John Lennon dijo: "La vida es eso que nos pasa mientras estamos ocupados haciendo planes".

Cada día me parece más cierto.
Estepario
Did you find this review interesting and/or helpful?