Click here to copy URL
Spain Spain · Javea Alicante
Paco rating:
Sci-Fi. Comedy Director Tim Burton unleashes MARS ATTACKS!, a vicious, affectionate, brightly-colored homage to 1950s alien invasion movies. When a shiny silver flying saucer lands in the Nevada desert, a group of skull-faced Martians exit the gleaming craft. Although they claim to be peaceful, they promptly "vaporize" a gathering of unfortunate Earthlings, kicking off a bizarre high-tech war with wild special effects. This studiously campy sci-fi ... [+]
Language of the review:
  • es
December 16, 2005
2 of 2 users found this review helpful
Entretenida y humorística película de Tim Burton, donde se nos ofrece una gamberra parodia acerca del cine fantástico y de extraterrestres, tan en boga en los años 50, 60, y siguientes.
Con una suave ironía, Burton critica el sistema político de los Estados Unidos, poniendo de manifiesto el belicismo y la hipocresía reinantes, así como también ironiza sobre el posible pánico que el país sufriría, si los ovnis lo invadiesen, en un perfecto guiño al pánico creado en 1938 por Orson Welles y su "guerra de los mundos".
No es la mejor película de Burton, pero el solvente reparto, Nicholson, Close, Brosnan, Benning..., sus correctos efectos especiales, y su simpática historia, la hacen atractiva para el espectador.
Paco
Did you find this review interesting and/or helpful?