Click here to copy URL
Spain Spain · VALENCIA
MANZANEQUE rating:
3
Thriller. Drama After months have passed without a culprit in her daughter’s murder case, Mildred Hayes (Frances McDormand) makes a bold move, painting three signs leading into her town with a controversial message directed at William Willoughby (Woody Harrelson), the town's revered chief of police. When his second-in-command Officer Dixon (Sam Rockwell), an immature mother’s boy with a penchant for violence, gets involved, the battle between Mildred ... [+]
Language of the review:
  • es
January 22, 2018
9 of 20 users found this review helpful
unos dicen que es un western moderno, otros que es una comedia, una película violenta, o nihilista, o de humor... cómo pueden darse tantas identificaciones contradictorias?
Para mí, se trata de una película oportunista, bien contada y que sabe llegar al espectador, forzando sin rubor los esbozos de los personajes. Vende el pescado según las exigencias del guion.
No es que el director se mueva en la ambigüedad. Utiliza la ambigüedad para conseguir la complicidad del espectador en la trama. En cuatro planos un personaje puede pasar de ser odiado a recibir los aplausos del público (como antiguamente cuando llegaban los buenos a salvar a la chica).
SPOILER ALERT: The rest of this review may contain important storyline details. View all
MANZANEQUE
Did you find this review interesting and/or helpful?
arrow