Click here to copy URL
Spain Spain · santiago de compostela
hector rating:
Adventure. Drama It takes courage for any actor to fill shoes previously worn by Spencer Tracy, but no one could accuse fellow two-time Oscar® winner Anthony Quinn of cowardice. It was, in fact, a longtime goal of the Mexican-born actor to take on the role of Ernest Hemingway's luckless fisherman Santiago. It would be churlish to suggest that he bests Tracy (who received an Oscar nod for his performance), but there's little doubt that Quinn, in his 70s ... [+]
Language of the review:
  • es
April 24, 2008
13 of 16 users found this review helpful
Ví esta película sin oír hablar nada de esta versión, ya que antes de empezar a verla, creí que era la versión de Sturgues de 1958, protagonizada por Spencer Tracy.
Aguanté viéndola y la soledad de ese viejo hombre protagonizado por Anthony Quinn y la aparición del mar, que me apasiona, me dejaron quieto en el sofá.
Del filme se extraen numerosos valores, tanto positivos como negativos; por poner algún ejemplo nos hace reflexionar a cerca de la fe y la esperanza. Como ese viejo hombre que, a pesar de que lleva 84 días sin pescar ni un solo pez, sigue faenando todas las mañanas convencido de que ese pez va a acabar llegando.
En general, me gustó todo bastante y ahora, tengo ganas de ver la versión más antigua y opinar sobre las dos y compararlas
hector
Did you find this review interesting and/or helpful?