Click here to copy URL
Spain Spain · Premià de Mar
_drazz_ rating:
Thriller. Action. Drama Denzel Washington stars as a government operative/soldier of fortune who has pretty much given up on life. In Mexico City, he reluctantly agrees to take a job to protect a child (Dakota Fanning) whose parents are threatened by a wave of kidnappings. He eventually becomes close to the child and their relationship reawakens and rekindles his spirit. When she is abducted, his fiery rage is unleashed on those he feels responsible, and he ... [+]
Language of the review:
  • es
August 15, 2006
6 of 13 users found this review helpful
Un buen amigo me advirtió sobre las películas de Tony Scott y me soltó una frase de esas lapidarias: "No es lo que cuenta, sinó cómo lo cuenta".
A mí me parece perfecto, pero yo me pregunto: ¿son necesarios 146 minutos para contar lo que quiere contar Tony Scott en este film? Porque la trama es más simple que un tostada con mantequilla. ¿¿Y porqué nos marea tanto con los planos cortos y los giros de cámara?? Tuve suerte de no acabar con epilepsia crónica... Vaya, que he podido comprobar el porqué de esa reputación de Scott de director "videoclipero".
Y no digo que las actuaciones sean malas (Washington está creíble y la Fanning es un sol de primavera), ni que la peli no sea entretenida, pero sin duda, con un metraje más adecuado a lo que nos cuentan, la cosa hubiera subido un poco más.
_drazz_
Did you find this review interesting and/or helpful?

User history
Carol's Second Act (TV Series)
2019
Emily Halpern (Creator) ...