Click here to copy URL
vircenguetorix rating:
Drama In August 1984, Michigan housewife Betty Mahmoody accompanied her husband to his native Iran for a two-week vacation. To her horror, she found herself and her four-year-old daughter, Mahtob, virtual prisoners of a man rededicated to his Shiite Moslem faith, in a land where women are near-slaves and Americans are despised. Their only hope for escape lay in a dangerous underground that would not take her child.
Language of the review:
  • es
May 2, 2006
28 of 82 users found this review helpful
Bodrio nacionalista norteamericano antimusulmán, que insulta a cualquier sociedad que no siga el "american way of line". Hecho en la etapa de Bush padre está inspirada en los meses posteriores a la revolución iraní, donde Jomeini y los suyos eran el coco. No me extraña que les dé por armarse nuclearmente, y luego dirán que no les damos motivos.
El director Brian Gilbert, que en esto del cine no le va muy bien lógicamente, no creo que reciba una oferta de la Comisión de Naciones Unidas para el diálogo intercultural.
Y es que si al menos actuasen bien...a Sally Field la dieron el razzie...merecidísimo.
Película de caldo de cultivo para la islamofobia.
vircenguetorix
Did you find this review interesting and/or helpful?