Click here to copy URL
United States United States · Nueva York
Harold Angel rating:
6
Thriller CIA secret agent Harry Hannan (Roy Scheider) has not been the same since his wife's murder. He suffers a nervous breakdown after the tragedy, which lands him in a sanitarium. Once released, he is pushed in front of a train and only narrowly escapes. Then he receives a cryptic letter that foretells his death. Now Harry suspects that he too is in danger and perhaps the target of a larger conspiracy, especially after he meets a graduate ... [+]
Language of the review:
  • es
April 23, 2014
8 of 11 users found this review helpful
El eslabón del Niágara es una de las primeras películas del oscarizado Jonathan Demme. Un film al más puro estilo Hitchcock que desgrana poco a poco las pistas sobre una trama un tanto rebuscada pero interesante.

La historia de un agente secreto que pierde a su mujer cuando intentan asesinarle y que poco después conoce a una atractiva estudiante que ocupa su apartamento cuando la agencia para la que trabaja le despide y le deja en la calle al considerar que la muerte de su esposa le ha trastornado. La paranoia de Roy Scheider aumenta cuando cree que intentan liquidarle y recibe unas misteriosas notas escritas en arameo. Ayudado por la joven estudiante comienza a investigar las amenazas descubriendo una historia de violaciones y venganzas en la que se encuentra metido de lleno.
SPOILER ALERT: The rest of this review may contain important storyline details. View all
Harold Angel
Did you find this review interesting and/or helpful?
arrow