Voto de Miquel Salobre:
20 de febrero de 2017
Català: Quin desastre.... feia temps que no em trobava amb una pel·lícula tant irregular. Inicialment planteja un tema interessant, l'objecció de conciència i com aquest valor xoca frontalment amb els principis de l'exèrcit. Tot apuntava a una pel·lícula antibelicista, on la confrontació moral seria l'ànima del guió (una mica a l'estil de "12 hombres sin piedad"). Però l'amic Mel Gibson es peta la fase d'instrucció i el judici amb un no res i la pel·lícula es converteix en una oda als fusells, a les amputacions de membres, a la sang i les trinxeres, i tot tenyit d'una moralina yanki que fa que et desconectis perquè aquest conte ja ens l'han contat massa vegades. Per altra banda, s'ha de reconèixer que tècnicament és impecable, i les interpretacions estan correctes, però només correctes. No crec que l'Andrew Garfield es mereixi l'Oscar al millor actor. Potser s'endú l'Oscar al muntatge o al so.

Español: Qué desastre .... hacía tiempo que no me encontraba con una película así de irregular. Inicialmente plantea un tema interesante, la objeción de conciencia y como este valor choca frontalmente con los principios del ejército. Todo apuntaba a una película antibelicista, donde la confrontación moral sería el alma del guión (un poco al estilo de "12 hombres sin piedad"). Pero el amigo Mel Gibson se peta la fase de instrucción y el juicio con rápidamente y la película se convierte en una oda a los fusiles, las amputaciones de miembros, a la sangre y las trincheras, y todo teñido de una moralina yanki que hace que te desconectes porque este cuento ya nos lo han contado demasiadas veces. Por otra parte, hay que reconocer que técnicamente es impecable, y las interpretaciones están correctas, pero sólo correctas. No creo que Andrew Garfield se merezca el Oscar al mejor actor. Quizás se lleva el Oscar al montaje o al sonido.
Miquel Salobre