Click here to copy URL
Spain Spain · Barcelona
kuzje rating:
TV Series. Mystery. Thriller TV Series (1955-1965). 10 seasons. 363 episodes. Running time: 30 minutes (seasons 1-7); 60 minutes (seasons 8-10). Broadcast: CBS (1955-1964) - NBC (1964-1965). Alfred Hitchcock Presents is well known for its title sequence. The camera fades in on a simple line-drawing caricature of Hitchcock's rotund profile. As the program's theme music, Charles Gounod's Funeral March of a Marionette, plays, Hitchcock himself appears in silhouette ... [+]
Language of the review:
  • es
January 25, 2016
1 of 1 users found this review helpful
Recuerdo en los años 80 cuando toda mi familia y yo nos reuníamos alrededor de la televisión para ver esta intrigante serie de televisión.

Por supuesto que hay un montón de episodios, y no todos tienen el mismo nivel o interés. Pero de todos modos, merece la pena verla debido a la interesante trama, producción, dirección, actuación, etc.

Cualquier cosa podía pasar en cada episodio. Drama, comedia, crimen, suspense ... siempre sorprendente. La fotografía en blanco y negro le da un toque "noir" en algunos episodios. Todo aderezado con la siempre divertida introducción de Alfred Hitchcock,... y sobre todo con esa inolvidable y misteriosa pieza de música ..... la música de "lo inesperado"
kuzje
Did you find this review interesting and/or helpful?