Click here to copy URL
Spain Spain · Madrid
peleon rating:
Comedy A couple's marriage is nearly destroyed by their attempts to save it in this farcical comedy. Dan (Frank Sinatra) and Valerie Edwards (Deborah Kerr) are a couple who have been married for close to 20 years. Dan, a busy but successful advertising executive, believes they have a happy relationship, but Valerie feels stifled and thinks her once fun-loving husband has become a bore. Valerie consults a lawyer, Shad Nathan (John McGiver), ... [+]
Language of the review:
  • es
September 19, 2014
5 of 5 users found this review helpful
Si perdonamos los excesos del guión y las inverosimilitudes de matrimonios y divorcios expres, la película hasta puede tener una cierta gracia, especialmente en la parte en la que hay un cambio de roles: Frank Sinatra es el soltero vividor y mujeriego y Dean Martin el responsable y autoritario padre de familia.

Aparte de eso, una película más de Hollywood con tópicos (en Mexico no creo que siempre estén de fiestas en las plazas de los pueblos).

Tiene más gracia como comedia generacional ( con la participación de Nancy Sinatra como hija de su padre, claro) que de enredo.

Deborah Kerr queda un poco perdida y se la ve incómoda en esta película. Una pena, porque es una gran dama del cine.

Pasable, pero fácilmente olvidable.
peleon
Did you find this review interesting and/or helpful?