Click here to copy URL
Mexico Mexico · Guadalajara
Manchester rating:
Drama At thirty-seven, Miri is a twice-widowed, El Al flight attendant. Her well-regulated existence is suddenly turned upside down by an abandoned Chinese boy whose migrant-worker mother has been summarily deported from Israel. The film is a touching comic-drama in which two human beings -- as different from each other as Tel Aviv is from Beijing -- accompany each other on a remarkable journey, one that takes them both back to a meaningful life. [+]
Language of the review:
  • es
February 6, 2009
6 of 7 users found this review helpful
Un niño chino abandonado con un par de hermanas que no hablan su idioma y que viven peleándose y recriminándose su pasado y presente, podría ser un sobado tema mas para una tierna y dramática película. Sin embargo, los detalles y los diálogos son los que hacen de esta cinta una historia tan sencilla, pero a la vez tan rica, lo profunda que me resulto.
No importa si la historia es creíble o no, no importa si el desenlace es creíble o no, lo más importante es que los personajes, el de Miri (Mili Avital) y más el de Noodle (el pequeño tallarín) te puede hacer brotar la risa o la lágrima de cuestiones tan simples de la vida, que a veces dejamos de verlas.
Manchester
Did you find this review interesting and/or helpful?