Click here to copy URL
Spain Spain · Jerez de la Frontera
Andrés rating:
Film noir. Mystery. Thriller Unsuspecting Mr. Dietrichson becomes increasingly accident prone after his icily calculating wife (Barbara Stanwyck) encourages him to sign a double indemnity policy proposed by a smooth-talking insurance agent (Fred MacMurray). Against a backdrop of distinctly California settings, the partners in crime plan the perfect murder to collect on the insurance. Perfect until a claims manager (Edward G. Robinson) gets a familiar feeling of ... [+]
Language of the review:
  • es
December 20, 2005
8 of 14 users found this review helpful
La primera incursión de Wilder en el cine negro, al que volvería solo en clave de humor, fue la adaptación, junto a Raymond Chandler, de la novela de James M Cain, Double Indemnity, ¡ y consigue una de las cumbres del género¡. Si bien no se llevó ninguno de los 4 oscar a los que fue nominada, Mejor película, guión, dirección y actriz, fue el primer aviso, para arrasar al año siguiente con Dias sin huella.
Una buena oportunidad para acercarnos a estrellas como Barbara Stanwyck, Edward G Robinson y Fred MacMurray
Lo mejor, en mi opinión, es la estructura del guión. Se apunta el final, pero el maestro nos lo dosifica sabiamente.
Andrés
Did you find this review interesting and/or helpful?