Click here to copy URL
Spain Spain · BARCELONA
veryvel rating:
Romance. Drama The story is based on Jane Austen's novel about five sisters - Jane, Elizabeth, Mary, Kitty and Lydia Bennet - in Georgian England. Their lives are turned upside down when a wealthy young man (Mr. Bingley) and his best friend (Mr. Darcy) arrive in their neighborhood. Hearing their new neighbour is a wealthy young bachelor, Mrs. Bennet (Blethyn) goes overboard contriving a match for one of her five daughters. Amiable Bingley (Simon ... [+]
Language of the review:
  • es
November 3, 2009
3 of 4 users found this review helpful
Es una película maravillosa. El guión no creo que pueda adaptarse mejor que en esta película.

El argumento de la película puede parecer simple y poco interesante. Pero la película es mucho más: la perfecta ambientación de la época, la fotografía, las impecables interpretaciones, la banda sonora, los diálogos... Todo está en perfecta armonía. Los esperados encuentros entre los protagonistas, sus conversaciones, sus miradas, sus gestos..., te enganchan desde la primera escena hasta la última. Creo que incluso a Jane Austen le hubiera encantado verla.

Envolvente, deliciosa, con escenas inolvidables, llenas de romanticismo sin edulcorar. En definitiva, perfecta.
veryvel
Did you find this review interesting and/or helpful?