Click here to copy URL
Spain Spain · Oviedo
elespia rating:
Sci-Fi. Thriller. Action Michael Jennings (Ben Affleck) is a high-paid engineer who works on hush-hush computer inventions and technology for shady companies. Later, his memory is wiped clean, so he has no recollection of his work. His so-called friend Rethrick (Aaron Eckhardt) offers him enough money to retire by working on a project at Rethrick's company, Allcom. When Jennings emerges three years later, sans memory, he tries to collect his paycheck. At the ... [+]
Language of the review:
  • es
April 12, 2021
2 of 4 users found this review helpful
Bien!, Esta es la película con la que John Woo arruinó definitivamente su carrera en Hollywood, claro, es lo que pasa cuando se coge un cuento de solo diez páginas y se quiere hacer una película larga con el.

Yo he leído el cuento de K. Dick y desde luego no tiene nada de acción chorra oriental ni de nada de lo que sale en la absurda trama conducida por un soso Ben Affleck y una más sosa Una Thurman. La película ganó merecidamente varios premios Raspberry, los Anti Oscar, que pocas veces se equivocan al detectar la basura del año.
En un videojuego puede ser admisible que un científico empollón sea también un hombre de acción (Half Life) pero aquí no. Una traición total al mensaje del cuento original.
elespia
Did you find this review interesting and/or helpful?