Click here to copy URL
steppenwolf rating:
6
Drama. Comedy Bob Harris (Murray) and Charlotte (Johansson) are two Americans in Tokyo. Bob is a movie star in town to shoot a whiskey commercial, while Charlotte is a young woman tagging along with her workaholic photographer husband (Ribisi). Unable to sleep, Bob and Charlotte cross paths one night in the luxury hotel bar. This chance meeting soon becomes a surprising friendship. Charlotte and Bob venture through Tokyo, having often hilarious ... [+]
Language of the review:
  • es
April 6, 2009
13 of 16 users found this review helpful
-La dirección es buena, la banda sonora GENIAL, y el airecillo new age tiene encanto, pero los personajes son de una vacuidad que espanta, aunque pensándolo bien se puede ver como una metáfora de la mediocridad del hombre y la mujer occidentales en la actualidad.

Scalett Johansonn, tiene la personalidad de una ameba con ligero retraso y parálisis emocional, y el personaje de Bill Murray aunque más trabajado y muy bien interpretado es igualmente una persona gastada por la fama y el dinero y sin nada que ofrecer ni ofrecerse a sí mismo. Es difícil sentir empatía por unos personajes tan carentes de personalidad y encanto.

- LO MEJOR: Japón bajo los ojos melancólicos de Sofia Coppola y la música de Air, el desconsuelo existencial que impregna la atmósfera de la película.

- LO PEOR: Coppola sublima la cobardía de los personajes protagonistas y los trata con una condescencia que no ha lugar en dos almas tan vacías.
SPOILER ALERT: The rest of this review may contain important storyline details. View all
steppenwolf
Did you find this review interesting and/or helpful?
arrow