Click here to copy URL
Spain Spain · Barcelona
FA
Collaborator
reporter rating:
Thriller. Horror. Drama What if ... you let a stranger into your house to use your phone, but while you've been patiently waiting in the kitchen, he just disappears ... or does he? Félix, an architect who has just split up with his girl-friend and inhabits a huge mansion in Barcelona, finds out how many hiding places there really are in his house. But are there enough to hide another person, a strange parasite of living space? Or is Félix really going insane?
Language of the review:
  • es
October 28, 2005
44 of 55 users found this review helpful
Esta es para mi una de las películas de terror (si es que se la puede catalogar así...) más sugerentes de los últimos años. El argumento es tan simple como original, y viene a expresar unos de los miedos más primarios y profundos del ser humano: la soledad y el temor a lo desconocido. Además cuenta con unos giros argumentales que a parte de conseguir llevar la intriga con un pulso admirable, consiguen también dar un enfoque innovador al género. Y es que la acción pasa de ser vista des de los ojos de la víctima a la perspectiva de la mente criminal, consiguiendo así un duro retrato de lo irracional y enfermiza que puede llegar a ser la mente humana. Es en resumen, un conjunto realmente entretenido a la vez que terrorífico. No se la pierdan.
reporter
Did you find this review interesting and/or helpful?