Click here to copy URL
Spain Spain · RAFAL (ALICANTE)
CHIRU rating:
10
Western. Adventure. Drama Lt. John Dunbar (Costner) is dubbed a hero after he accidentally leads Union troops to a victory during the Civil War. He requests a position on the western frontier, but finds it deserted. He soon finds out he is not alone, but meets a wolf he dubs "Two-socks" and a curious Indian tribe. Dunbar quickly makes friends with the tribe, and discovers a white woman (McDonnell) who was raised by the Indians. He gradually earns the respect of ... [+]
Language of the review:
  • es
March 16, 2009
4 of 7 users found this review helpful
Corrían tiempos de cambios en el mundo, la caída del viejo muro, del telón de acero, y por aquel entonces, un actor se estaba cotizando como la espuma a marchas forzadas; venís de bordarlo en “LOS INTOCABLES DE ELLIOT NESS”, y tuvo la genial idea de dirigir y protagonizar esta auténtica obra maestra, “El que baila con los lobos”. Sus frutos, incuestionables, la friolera de siete oscars, y eso a pesar de que contaba con la mayoría de actores desconocidos, casi todos de origen nativo, para darle más autenticidad al film.

Después de aquello, su carrera ha ido cuesta abajo, con estas cosas que son difíciles de explicar. Dicen que “Waterworld” lo hundió, por el excesivo coste del metraje y la escasa aceptación que tuvo por el público, pero por una u otras razones, no volvimos a ver a aquel Kevin Costner que nos conmovió durante tres horas bajo la atenta mirada de un lobo solitario.
SPOILER ALERT: The rest of this review may contain important storyline details. View all
CHIRU
Did you find this review interesting and/or helpful?
arrow