Click here to copy URL
Tyler Durden rating:
Drama. Comedy Benito Lacunza, a mediocre trumpeter, returns to his hometown for his father’s burial. There he finds out that his kind brother Lalo, nicknamed ‘Ironman’ because of the sculptures he makes from recycled scrap iron, is going to marry. His fiancée is Nines, a single mother whom Benito knows from his adolescent partying sprees. Benito intends to rescue Lalo from Nines… but he stumbles upon Ainara, Nines’ daughter, a rebellious and ... [+]
Language of the review:
  • es
June 21, 2007
16 of 26 users found this review helpful
Y se supone que esto es cine español del bueno. No sé, supongo que no le veo la gracia a Alberto San Juan haciendo de borracho y llamando "puerquita" a una niña que acaba de conocer. Supongo que el director se piensa que poner a Alberto San Juan en una secuencia de noche con estrellas, borracho y con música bonita basta para hacer "poesía visual" y crear una obra personal. Y no le importa lo tópica que es la historia y lo ramplones y poco desarrollados que están los personajes y las situaciones. Y lo peor de todo, es un tostón.

Y que conste que no reniego por completo del cine español: "Remake", "La noche de los girasoles" o "Volver" me parecen buenas películas. Pero hay que reconocer que el grueso de nuestra producción deja bastante que desear, entre las comedias chuscas y los dramones sociales. Que triste.
Tyler Durden
Did you find this review interesting and/or helpful?