Click here to copy URL
Spain Spain · Madrid
Palo343 rating:
Drama A misbehaved con named McMurphy (Jack Nicholson), who shirks authority, finds himself in an asylum after faking insanity to get out of work detail in prison. The troublemaker soon finds himself in a place that's worse than prison when he meets Nurse Ratched (Louise Fletcher), whose set of rules and regulations are meant to suppress patients' psychotic outbursts, and their spirits. It's not long before McMurphy is reaching out to his new ... [+]
Language of the review:
  • es
June 19, 2015
3 of 3 users found this review helpful
Mi curiosidad por esta película se basaba en un capítulo de "Los Simpsons" en el que Homer escapa varias veces por la ventana de un hospital para huir de una operación. Al final del capítulo, un borracho Barney Gumble lanza una fuente por la ventana para escapar igual que Homer.
Cuando vi la película, no me decepcionó en absoluto. Una maravilla, un cúmulo de situaciones tan bien encajadas que te envuelve en su caótico orden.
Uno de los puntos que me marcaron realmente fue, además de ver al "Doc", la música de Jack Nitzsche, esa sintonía de la "Medicación" se me quedó grabada en la cabeza. El único momento en el que reina la paz, sin gritos, sin peleas, "la hora de la medicación".
Palo343
Did you find this review interesting and/or helpful?