Click here to copy URL
Colombia Colombia · Bogotá
jiron rating:
10
Drama. Romance When Mr. Dashwood dies, he must leave the bulk of his estate to the son by his first marriage, which leaves his second wife and three daughters (Elinor, Marianne, and Margaret) in straitened circumstances. They are taken in by a kindly cousin, but their lack of fortune affects the marriageability of both practical Elinor and romantic Marianne. When Elinor forms an attachment for the wealthy Edward Ferrars, his family disapproves and ... [+]
Language of the review:
  • es
October 7, 2006
78 of 89 users found this review helpful
Lenta como opinan mis contertulios, pero maravillosa. Ortega y Gasset decía que las personas que rehuyen hablar de amor, para no pecar de banales, no son precisamente las más profundas. Y es que no es fácil hablar de amor. Pero la cinta lo hace con un respeto y con una fidelidad histórica sorprendentes.

Acá observamos el conflicto que formó a los escritores de la época: el romanticismo frente al realismo. El mismo conflicto que llevó a la tumba a Madame Bovary y que destrozó al mismo flauvert: el romántico que se da de bruces contra el mundo.

Para disfrutar de la película hay que ser capaz de sentir grandes pasiones. Esta no es una simple historia de amor, es la historia misma del arte.
jiron
Did you find this review interesting and/or helpful?
arrow