Click here to copy URL
France France · Hendaia
Klaketa rating:
Drama Deepa Mehta's brave exploration of India's storied past continues in her perfectly pitched, finely judged tale of a young Hindu girl whose life is suddenly changed by the traditions of her religion. Delving into Indian society of the thirties, Mehta has made a remarkably inspirational film about a girl who refuses to accept her fate and struggles against powerful religious customs that turn her into a prisoner without a future. Water is ... [+]
Language of the review:
  • es
May 24, 2007
9 of 10 users found this review helpful
En esta película se nos desvela una de esas "otras" realidades que permanecen ocultas a los ojos de lo que denominamos mundo desarrollado y que nos agita en nuestra butaca de la opulencia.

El contenido de la cinta es francamente duro, pero el tratamiento del tema está hecho con tanto tacto y poesía que sin perder ni un ápice de realismo, llegas a disfrutar de la proyección.
Insisto, a pesar de la dureza, es una película hermosa y ahí está el gran merito de su directora.

Sin querer hacer ningún panfleto reivindicativo, quizás precisamente por eso mismo, ha reflejado impecablemente el día a día de estas mujeres desgraciadas y las miserias y grandezas del ser humano.
Klaketa
Did you find this review interesting and/or helpful?

User history
Makonnen Woldeab
Sword of the Sea
2024
Matt Nava
Gall Force: New Era (TV Miniseries)
1991
Katsuhito Akiyama