Click here to copy URL
Spain Spain · Zaragoza
Ana rating:
Comedy. Drama A washed up actor who once played an iconic superhero must overcome his ego and family trouble as he prepares to mount a Broadway play in a bid to reclaim past glory. Movie star Riggan Thomson (Michael Keaton), who became famous for playing iconic superhero Birdman in three successful installments but turned down a fourth one, has decided to stage a comeback by writing, directing and starring in a Broadway play. Pressures mount leading ... [+]
Language of the review:
  • es
January 11, 2015
9 of 12 users found this review helpful
Hace ya dos días que acudí al cine para ver Birdman, atraída por el elenco de actores y su director, Alejandro González Iñárritu. En muchos momentos divertida, disfruté mucho de los planos y de la historia, incluida la crítica a las mega producciones made in Hollywood y a la labor de los críticos.
Destaca el trabajo de Keaton y Norton, soberbio éste último, y también están fantásticos los secundarios, especialmente Zach Galifianakis. Sin embargo, el conjunto me dejó fría y no me he recuperado en dos días de esa sensación.
Esperaba mucho más de esta película a la vista de todos los ingredientes que la componen y de las críticas que ha recibido. Aprobado simple, por la decepción.
Ana
Did you find this review interesting and/or helpful?