Click here to copy URL
Spain Spain · Mojácar
Ranxomare rating:
6
Mystery. Drama This was Clint Eastwood's directorial debut. Dave Garver (Eastwood) is a Carmel, California, disc jockey who gets a call every night from a mysterious woman listener who requests that he play the Erroll Garner classic "Misty." After breaking up with his girlfriend Tobie (Mills), Dave looks for action in the local bars and meets Evelyn (Walter), a rather high-strung but seductive woman who is the mysterious voice that requests "Misty." ... [+]
Language of the review:
  • es
February 23, 2016
8 of 8 users found this review helpful
Real como la vida misma, real y obsesiva como su protagonista, ante el afán de protagonismo en el amor, en un amor inquietante y perecedero, en un querer y desear, no por el corazón, si no por la fuerza, donde los papeles de los protagonistas son inversos, y ante la excesiva pasión, el deseo se desvanece bajo las rojas sábanas de la violencia, ante el acto sexual perfido y sin corazón de un amante sin escrúpulos, deseoso de hallar la paz una vez que ha dejado entrar en su vida al diablo.

Donde las dan, las toman. Un film interesante, que desvela, que mantiene la tensión bajo el afilado cuchillo de un futuro incierto, ante la sorpresa, amarga o dulce, bajo el tiempo sorpresivo. Disfrutenla.
Ranxomare
Did you find this review interesting and/or helpful?
arrow